Basen i inne sporty ?

W ramach rekreacji i oddania wolnego czasu dzieciom, pocholibałem się z moją córką na lekcje pływania jakie ma na naszym lokalnym basenie o szumnej nazwie Waves. I hej! czyżby znowu światy równoległe dały znać o sobie ? TAK. przypomniałem sobie (woł pamięć mi jeszcze działa), że w moim rodzinnym mieście Łodzi, miałem też baseny zwane FALA (ale tylko jedna ciekawe dlaczego?). Niestety gdzieś koło stanu wojennego podupadły potem się rozsypały i je zamknięto. Po 30 latach jednak znowu tam są ale za to jakie, łuchuchu, toż to się nazywa Aquapark ((o przepraszam jeden z największych Aquaparkow w Polsce, jakże to brzmi, jednocześnie światowo i swojsko;-). Wszedłem na ich stronę i poczytałem co tam jest, no no, ładnie to wygląda. Trochę krótki ten basen do pływania, ale po co mamy dać ludziom trenować pływanie na olimpiadę, zresztą na krótszym, też można, dwa razy więcej nawrotek ot co ;-)).
Jak takie ładne to musi kosztować i tak  całodzienny bilet dla jednej osoby 58PLN, całodzienny dla rodziny 151PLN. Dlaczego patrzę na bilety całodzienne? Bo do góry nogami tylko takie znalazłem, więc aby coś porównać (nie będę się czepiał, przynajmniej spróbuje hehe), patrzyłem na ten cennik, kto by do takiego fajnego parku lazł na 2-3h (zresztą te 3 godzinowe bilety były już niewiele tańsze), ledwo się rozbierze a już się trzeba ubierać, a gdzie fryteczki i kawka w barze? Wydawało mi się, że to trochę drogo, no ale ze zdjęć wynikało, że pełno ludzi tam bywa , co świadczy o wzrastającej zamożności Łodzian, hurra.
 A na co ja tu poszedłem: baseny WAVES kosztują 5.90 (ze zniżką 4.30AUD), rodzinny bilet 18AUD na cały dzień. Jakby trochę taniej, ale nie będę się czepiał, tak sobie powiedziałem.  Generalnie obiekt jest gorszy bo jest stary, a co my tam mamy:
1. Basen 50m do trenowania wyczynowego pływania, jak widać mało osób jest bo kto by tam zasuwał 50m w jedną stronę, to takie meczące. Poza tym woda zimna bo 26-27C, ale trzeba się hartować. Ceny biletów niskie to na ogrzewaniu wody oszczędzają ;-).


2. Obowiązkowy bar z frytką, kawą, lodami i innymi węglowodanami aby z tej zimniej wody się rozgrzać.


3. Jakąś roślinność o dziwo naturalną, po jaką cholerę oni to tam posadzili, sztuczne byłoby lepsze, czasem ze ścierą by się po tym poszło coby z kurzu wytrzeć i już, a tu naturalne, a bo tam na górze widać salę gimnastyczną, która daje tyle światła, że te roślinki jakoś wegetują ;-))


4.  Jest jeszcze basen z falami no i jakieś brodziki, sauny (such i mokra) i inne wodne masaże, takie tam. Fala i tak jest dla dzieci najważniejsza. Jak ją buja to można se łeb rozwalić o boczne ściany, trzeba uważać. Niebezpieczna rzecz, ale radości co niemiara.



Tak podsumowując to nie wiem po co oni wybudowali to centrum basenów i jeszcze 4 inne w zasięgu 10min samochodem? Przecież mamy zatokę i plaże i naturalne fale i ocean?  Naprawdę nie trafisz za Ozzimi. Bo zaraz po drugiej stronie ulicy w niepozornej hali fabrycznej zbudowali:

Centrum nauki zjeżdżania na nartach dla dzieci! No to rozumiem, do gór ze śniegiem daleko, trzeba dzieciaki podszkolić i na narciochy będą co roku jeździły ;-) To tak zwane szkolenie konsumenckie czyli na co można wydać kasę z Centrelinku (czyli takie zasiłki z ala ZUS) dla rodzin o niskich dochodach ;-)).


Chociaż 50" telewizor jest tańszy i lepiej się na nim ogląda, nogi się nie zmęczą, a jeszcze sobie na tych nartach krzywdę zrobić można.  Jeszcze wracając do sportu to zaczyna się EURO i będę z niepokojem śledził poczynania naszej drużyny, bo tyle pomyj ile wylano na Smudę i ten dym w PZPN jak zwykle wpłynie dodatnio na stan morale zawodników. Trzymam jednak kciuki a i mam nadzieję, że kibice staną na wysokości zadania i wleją tylko Ruskim no i może Niemcom ;-).
Za futbolem jednak nie tęsknię to strasznie wolna gra jak się ją porówna do Footy. Poza tym tu zawodnicy się leją i kibice tylko wyzywają, zupełnie do góry nogami ;-)).  
No dobra czas skończyć i zasiąść do TV dzisiaj gra moja drużyna z jakimś bombowcami z Essendon, ale to już inna historia.


Chris Silas Neal


I tak oto zbudowaliśmy kolejny etap w rozwoju człowieka hehe.

Komentarze

Popularne posty